اینستاگرام را از روی گوشیم پاک کرد‌ه ام. احتمالا فعلا! تا وقتی آب از آسیابِ این حجمه ی مجازیِ اخبار راست و دورغِ درهم  بیفتد. نمی فهمم آدمها را٬ سرعتشان را در نشرِ‌ اخبار٬ گزینش‌شان در این که به کی اعتماد کنیم و از کی متنفر باشیم. درکی ندارم. نه اینکه «من خوبم٬ اونا بَدَنده»ها٬ نه! گم می شوم٬ غرق می شوم لا به لای نظراتشان٬ نفرتشان٬ خشمشان٬ دامن زدنشان به اخبار ضد و نقیض. می ایستم یک گوشه انگار! مشاهده می کنم فقط و قدرت تشخیصِ‌ راست از دروغ ندارم!‌ توییت های دو تا خبرنگار مستقر در محل را دنبال می کنم. آنها که فقط و فقط از به چشم دیده هاشان می نویسند٬ حدس نمی زنند٬ نتیجه نمی گیرند!‌ «گزارش» می دهند٬ به معنای واقعی. آن ها که مثلا قاطی تیترهاشان نمی نویسند «فکر می کنم به نبض هایی که در جمهوری به خاک سپرده می شوند».  فکر می کنم که صدا و سیما چطور با این بی مبالاتی‌ش و شکنجه‌ی خبری که می دهد آتش بیارِ معرکه‌ی انتشار اخبار راست و دروغ درهمِ  فضای مجازی شده. فکر میکنم به اعتمادی که طی سالها از سیستم سلب شده و بهانه داده دست مردم تا خشمشان را لابه‌لای این همه عکس و فیلم و نوشته منتشر کنند و حواسشان نباشد کدام ها واقعی ست و کدام یک نه! فکر می کنم که چطور غبار سیاست (سیاست‌زدگی؟) نشسته روی گوشه گوشه ی اتفاقات آن پهنه ی جغرافیایی. فکرم پیِ هشتگِ قالیباف-استعفا ست! چند بار بخش دوم  ویدیویی که از صحبت هاش درباره عملیات نجات از موتورخانه ی پلاسکو پخش شده دیده ام٬ همانکه خیلی کمتر از بخش اول منتشر شد! آنجا که می گوید من که نمی گویم تونل نزنید٬ فقط حواستان باشد  تعداد امدادگرها جوری باشد که برای خودشان مشکلی پیش نیاید٬‌هی نگاه کردم و هر بار که کلاهم را که قاضی کردم نفهمیدم چرا این حرفها انقدر نفرت انگیز و تهوع آور است برای آدم ها. بعد فکر می کنم حرفهاش نیستند یحتمل! قالیباف اگر قالیباف نبود٬ اگر روزی از چماق به دستان به حساب نیامده بود و توی انتخابات او آن طرف خط و ما این طرف خط نبودیم٬ اگر پرونده های مالی منتسب بهش نبود٬ احتمالا انقدر رفقای من تاسف نمی خوردند بابتِ بی کفایتیش و حرفهای به زعم آن ها غیر مسئولانه اش. 

فکر می کنم که برای من شنیدن ِ«فعلا»ِ رییس اورژانس وقتی که گفت: آزمایش دی ان ای برای خانواده ی آتش نشان ها «فعلا» رایگان انجام می شود و  حضورم در محل حادثه کمکی نمی کرد از رییس بنیاد مستضعقین٬ و خواندنِ‌ اینکه بنیاد شهید هیچ مسیولیتی در قبال آتش نشانان شهید ندارد آهِ بلندتری در پی داشت تا ویدیوی ‌های دیشب...


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

"For a moment almost too brief to matter, this made sense"

از روزها

در لحظه‌ی خاصی از درد هیچ‌کس نمی‌تواند کاری برای آدم انجام بدهد. رنج همیشه تنهاست.*